Rozpoczęto podpisywanie umów z mieszkańcami na dofinansowanie unieszkodliwiania i transportu wyrobów zawierających azbest. Zadanie realizowane w porozumieniu z gminami powiatu suskiego.
Firma odbierająca odpady wybrana w drodze postępowania przetargowego : Usługi Transportowe i Handel Jan Lorek. Unieszkodliwianie tony eternitu bez dofinansowania wynosi 414,72 zł.
Wysokość dofinansowania:
70 % kosztów unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest :
- 40 % – budżet gminy – (165,89 zł/t)
- 30 % – budżet powiatu –(124,42 zł/t)
- 30 % – mieszkaniec – (124,42 zł/t)
do wykorzystania środków na ten cel.
Warunki uzyskania dofinansowania:
Aby skorzystać z dofinansowania należy zgłosić się do Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej Wydział Środowiska (pok.113). Podczas podpisywania umowy należy przekazać informację o numerze działki ewidencyjnej z której odpad będzie odbierany.
Umowę podpisuje właściciel nieruchomości lub osoba upoważniona przez właściciela
Zapoznaj się z wzorami dokumentów które będziesz podpisywać:
Istnieje możliwość podpisania umowy za pomocą podpisu elektronicznego (po wcześniejszym uzgodnieniu) bez konieczności wizyty w urzędzie.
Przebieg procesu unieszkodliwiania odpadów:
- podpisanie umowy w starostwie (obejmuje całość dofinansowania przekazywaną przez gminę i powiat)
- dostarczenie przez wykonawcę big- bag do załadunku odpadów ( w przypadku płyt dużych, zgłaszający umieszcza płyty azbestowe na palecie pozyskanej we własnym zakresie (nie jest dostarczana przez wykonawcę)
- załadunek odpadów
- zgłoszenie wykonawcy pod numerem wskazanym w umowie gotowości do odbioru
- odbiór odpadów przez wykonawcę posiadającego samochód z podnośnikiem oraz wagą
- wykonawca przesyła fakturę mieszkańcowi na kwotę obliczoną w następujący sposób: ( ilość ton odpadów x 414,72 zł/tonę) x 30 %
- rozliczenie powiatu z gminą
Bliższych informacji udzieli:
Joanna Sajewicz tel. 33 87 57 931
Maria Fabiś tel. 33 87 57 938