Osiem stref „klimatycznych”, fantastyczna atmosfera, moc atrakcji, spotkania z podróżnikami i masa pomysłów, jak spędzać czas wolny: na łonie natury, w mieście, na wodzie, na rowerze, aktywnie i “z kulturą za pan brat”. Tak właśnie reklamują gdański FREE TIME FESTIWAL jego organizatorzy.


Tegoroczna edycja festiwalu odbyła się w dniach 7-8 kwietnia. Wspólne stoisko promocyjne na tych targach turystycznych miały: Powiat Suski i Oravska Polhora, partnerzy w projekcie promocyjnym, którego głównym celem jest budowa turystycznego wizerunku i rozpoznawalności polsko -słowackiego, pogranicznego regionu pod Babią Górą, jako terenu o znacznym potencjale kulturowym i przyrodniczym. To kolejna już impreza targowa realizowana w ramach tego projektu. Tym razem adresatami działań promocyjnych byli mieszkańcy Pomorza, zwłaszcza Trójmiasta, bo to głównie oni licznie odwiedzali w dniach festiwalu targową halę. Oprócz uzyskania informacji o Podbabiogórzu i jego atrakcjach na stoisku powiatu można było zaopatrzyć się w materiały promocyjne, zarówno te specjalnie przygotowane w projekcie przez suskie starostwo, jak i przekazane przez gminy i podmioty z branży turystycznej oraz Babiogórski Park Narodowy. Goście stoiska mogli również skosztować podbabiogórskiego kołacza, oscypka lub słowackich korbaczy, a niektórzy z nich, jako dodatek do materiałów informacyjnych, obdarowywani byli gadżetami, w tym m.in. stryszawskimi drewnianymi zabawkami.

Realizowany przez Wydział Promocji, Kultury, Sportu i Funduszy Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej projekt “Promocja babiogórskiego dziedzictwa kulturowo-przyrodniczego” jest współfinansowany w 85 % z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej INTERREG VA Polska – Słowacja 2014 – 2020 oraz z budżetu państwa.