POWIAT SUSKI
WK.272.3.1.2021
ZAPYTANIE OFERTOWE
Z uwagi na wartość zamówienia niższą niż wskazana w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 1129 z późn.) w oparciu Regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości niższej niż kwota 130 000 złotych w Starostwie Powiatowym w Suchej Beskidzkiej, który stanowi załącznik nr 3 do Uchwały Nr 555.2021 Zarządu Powiatu Suskiego z dnia 18 lutego 2021r. Powiat Suski zaprasza do składania pisemnych ofert dla zamawiającego:
Powiat Suski
ul. Kościelna 5b
34-200 Sucha Beskidzka
NIP 552 -14 -27- 933
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na świadczeniu kompleksowych usług w zakresie całodobowego, 7 dni w tygodniu usuwania pojazdów przewożących materiały niebezpieczne z dróg Powiatu Suskiego oraz prowadzenia parkingu strzeżonego dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne w trybie i na zasadach art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021r. Poz. 450 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 22 czerwca 2011r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akacji ratowniczej (tj. Dz. U. z 2018r. Poz. 2285) obejmująca dojazd, uprzątnięcie miejsca, załadunek, holowanie i rozładunek pojazdu na parkingu strzeżonym prowadzonym przez Wykonawcę dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne. Usługa obejmuje również ewidencjonowanie, dozorowanie, naliczanie opłat i wydawanie pojazdu osobie upoważnionej do odbioru pojazdu z parkingu strzeżonego.
Do przedmiotu zamówienia zaliczana jest również usługa zawiązana z odstąpieniem od usunięcia pojazdu polegająca na dojeździe do miejsca zdarzenia i odstąpienie od wykonania usługi. Świadczenie musi odbywać się w sposób ciągły w systemie 24 godzinny, 7 dni w tygodniu z zapewnieniem łączności telefonicznej.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia związane z załadunkiem na miejscu zdarzenia, transportem na parking strzeżony oraz rozładunkiem na parkingu strzeżonym, przechowywaniem, jak również za utratę przedmiotów znajdujących się w pojeździe oraz stanowiących wyposażenie.
Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji każdego zlecenia usunięcia z drogi na wniosek osób do tego uprawnionych zgodnie z art. 130a ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. Z 2021 poz. 450 z późn. zm.)
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
- maksymalny czas przybycia na miejsce zdarzenia – 90 min,
- realizacja każdego zlecenia usunięcia pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne z dróg Powiatu Suskiego całodobowo 7 dni w tygodniu z zapewnieniem łączności telefonicznej,
- dojazd do miejsca zdarzenia – odstąpienie od wykonania usługi,
- dojazd do miejsca zdarzenia podjęcie czynności załadunku pojazdu – odstąpienie od usługi,
- do dwóch dni roboczych po usunięciu lub odstąpieniu od usunięcia pojazdu przesłanie drogą mailową skanu Dyspozycji usunięcia pojazdu jako wiadomości zaszyfrowanej na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego,
- dojazd do miejsca przebywania pojazdu wskazanego przez upoważnioną osobę wydającą dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi,
- przygotowanie pojazdu lub pojazdu i jego elementów do załadunku (wszelkie prace towarzyszące przygotowaniu pojazdu do transportu),
- załadunek pojazdu (części pojazdu) na zestaw holujący, zabezpieczenie pojazdu przez uszkodzeniem, zniszczeniem lub kradzieżą w czasie transportu,
- uporządkowanie drogi z odpadków szkła, metalu i innych elementów,
- dojazd z pojazdem usuniętym z drogi na parking strzeżony prowadzony przez Wykonawcę,
- rozładunek i zaparkowanie pojazdu na parkingu strzeżonym prowadzonym przez Wykonawcę,
- prowadzenie dokumentacji związanej z usuwaniem pojazdów z dróg Powiatu Suskiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1–2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym, wraz z dokumentacją i protokołem przyjęcia pojazdu na parking obrazujący stan pojazdu i jego zespołów w dniu przyjęcia na parking strzeżony (przód, tył, boki, wnętrze pojazdu) oraz wykonanie dokumentacji fotograficznej,
- naliczenie opłaty za odstąpienie od usunięcia pojazdu i do dwóch dni roboczych po odstąpieniu przesłanie drogą mailową skanu Naliczenia opłaty jako wiadomości zaszyfrowanej na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego,
- przybycie na miejsce zdarzenia w czasie nie dłuższym niż 90 minut od wezwania przez osobę upoważnioną, o której mowa w art.130a ust.4 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
- do dwóch dni roboczych po przyjęciu pojazdu na parking strzeżony przesłanie drogą mailową skanu Protokołu przyjęcia pojazdu na parking strzeżony jako wiadomości zaszyfrowanej na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego,
- naliczenie opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu zgodnie z stawkami określonymi w Uchwale Rady Powiatu Suskiego w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu obowiązującej w okresie usunięcia i przechowywania pojazdui wydanie osobie upoważnionej do odbioru pojazd z parkingu strzeżonego,
- wydanie potwierdzenia odbioru pojazdu wraz z naliczeniem opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne za każdą dobę i do dwóch dni roboczych po wydaniu pojazdu z parkingu przesłanie drogą mailową skanu Naliczenia opłaty jako wiadomości zaszyfrowanej na adres e-mail wskazany przez Zamawiającego,
- pobranie i przekazywanie odebranych wpłat na rachunek Zamawiającego od osób fizycznych, prawnych i jednostek organizacyjnych odbierających pojazd w soboty, niedziele i święta,
- dostarczenie do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej do 5 dnia każdego miesiąca wykazu pojazdów usuniętych i przechowywanych na parkingu strzeżonym prowadzonym przez Wykonawcę z terenu Powiatu Suskiego w miesiącu poprzednim wraz z oryginałami: Dyspozycji usunięcia pojazdów, protokołem przyjęcia pojazdu wraz z dokumentacją fotograficzką i Naliczeniem opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu, jeżeli było wykonane,
- ponoszenia odpowiedzialności cywilnoprawnej przed właścicielem pojazdu z tytułu ewentualnego uszkodzenia, utraty pojazdu lub ładunku przewożonego pojazdem, od momentu przystąpienia do jego usunięcia do przyjęcia na parking strzeżony prowadzony przez Wykonawcę,
- wykonawca będzie zobowiązany na okres trwania umowy do ubezpieczenia parkingu od szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania usług,
- Zamawiający wymaga, aby wyposażenie pojazdów przystosowanych do usuwania lub przemieszczania pojazdów było zgodne z § 38 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022 z późn. zm.).
- do holowania pojazdów powinien być wykorzystywany sprzęt specjalistyczny przeznaczony do tego rodzaju zadań typu laweta i holownik z wciągarką w liczbie zapewniającej możliwość sprawnego i ciągłego odholowania pojazdu z każdego miejsca na terenie Powiatu Suskiego w możliwie najszybszym czasie,
- właściwe przechowywanie powierzonych pojazdów, ich elementów, przedmiotów w nich pozostawionych, w sposób zabezpieczający je przez zniszczeniem, uszkodzeniem i kradzieżą,
- umożliwienie osobom upoważnionym dokonywanie oględzin pojazdu na terenie parkingu,
- w przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia, jednostka prowadząca parking strzeżony, powiadamia o tym fakcie Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu.
- SZCZEGÓŁOWE WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- Prowadzenie zarejestrowanej działalności gospodarczej w zakresie holowania pojazdów,
- Posiadanie aktualnego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy lub aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy,
- Dysponowanie pojazdami stanowiącymi własność Wykonawcy lub użyczonymi przystosowanymi do usuwania lub przemieszczania z dróg każdego rodzaju pojazdu z przedmiotu zamówienia,
- Niekaralność za przestępstwa popełnione w o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwa przekupstwa, przestępstwa przeciwko dokumentom albo inne przestępstwa popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
- Niezaleganie z płaceniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,
- Nie jest prowadzone postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne wobec Wykonawcy,
- Zapewnienie całodobowej łączności telefonicznej,
- Zatrudnianie pracowników posiadających wymagane uprawnienia do obsługi posiadanych pojazdów,
- Dysponowanie parkingiem strzeżonym utwardzonym, ogrodzonym i dozorowanym lub monitorowanym spełniającym warunki techniczne określone rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 listopada 2012r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne. (Dz. U. z 2012r. poz. 1293)
- Posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oraz ubezpieczenia parkingu strzeżonego od zdarzeń losowych.
- Zamawiającym zastrzega, iż wskazane w Formularzu oferty ceny jednostkowe za usuniecie pojazdu z drogi i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym nie mogą przekroczyć maksymalnej stawki opłaty za usuniecie pojazdu z drogi i jego parkowania na parkingu strzeżonym obowiązujących w 2022r. dla poszczególnych rodzajów pojazdów określonych w Obwieszczeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie ogłoszenia obowiązujących stawek w 2022r. maksymalnych stawek opłat za usuniecie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym (M.P. z 2021r. Poz. 721).
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji złożonej oferty pod względem spełniania wymagań co do parkingu strzeżonego prowadzonego przez Wykonawcę.
- TERMIN WYKONANIA ZADANIA
Termin realizacji zamówienia od 1 stycznia 2022r. do 31 grudnia 2022r.
Miejsce realizacji zamówienia- granice administracyjne Powiatu Suskiego
- OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
Oferta powinna zawierać:
- Wypełniony formularz oferty „Oferta na usuwanie i przechowywanie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne”
- kopię aktualnego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w krajowym transporcie drogowym rzeczy zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019r. poz. 2140 z późn. zm.),
- kopie dowodów rejestracyjnych, a w przypadku, gdy oferent nie jest właścicielem pojazdów również pisemne użyczenie pojazdu na cele realizacji przedmiotu zamówienia,
- dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejsza niż 100 000zł,
- kopię dokumentu potwierdzającego prawo Wykonawcy do dysponowania nieruchomością, na której zlokalizowany jest parking. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem nieruchomości – pisemne zobowiązanie właściciela nieruchomości do oddania jej do dyspozycji Wykonawcy na okres korzystania z niej przy wykonaniu zamówienia,
- dokumentację fotograficzna parkingu strzeżonego Wykonawcy.
- MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
Oferta powinna być złożona na Dzienniku Podawczym Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej przy ul. Kościelnej 5b, 34-200 Sucha Beskidzka do 10.11.2021r. do godz. 12:00. Na kopercie należy umieścić napis: „Oferta na usuwanie i przechowywanie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne”
Otwarcie ofert nastąpi po upływie terminu składania ofert tj. 10.11.2021r. o godz.12:30. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Zapytanie ofertowe umieszczono na stronie: https://powiatsuski.pl/dzial/zamowienia-publiczne/zamowienia-o-wartosci-do-130-tys
- KRYTERIUM OCENY OFERTY
Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
Lp. | Kryterium | Waga |
1. | Cena | 60% (60%=60 pkt) |
2. | Czas reakcji – maksymalny czas przybycia na miejsce zdarzenia | 40% (40%=40 pkt) |
* Wg zasady 1% = 1 pkt
** Ostateczną liczbę punktów, stanowić będzie suma punktów przyznanych w każdym kryterium.
Uwaga: Zamawiającym zastrzega, iż wskazane w Formularzu oferty ceny jednostkowe za usuniecie pojazdu z drogi i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym nie mogą przekroczyć maksymalnej stawki opłaty za usuniecie pojazdu z drogi i jego parkowania na parkingu strzeżonym obowiązujących w 2022r. dla poszczególnych rodzajów pojazdów określonych w Obwieszczeniu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w sprawie ogłoszenia obowiązujących stawek w 2022r. maksymalnych stawek opłat za usuniecie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym (M.P. z 2021r. Poz. 721).
Opis kryteriów oraz sposobu przyznawania punktów:
- Kryterium „cena” zostanie obliczone według następującego wzoru:
(Cena najniższej oferty/Cena badanej oferty) x 60 = liczba punktów za kryterium cena
* Maksymalna liczba punktów, jakie można otrzymać w kryterium cena to 60.
- Kryterium „Czas reakcji -maksymalny czas przybycia na miejsce zdarzenia” – w ramach przedmiotowego kryterium Zamawiający oceniać będzie czas w jakim Wykonawca przybędzie na miejsce zdarzenia. Maksymalny czas na przybycie na miejsce zdarzenia wynosi 90 minut.
Wykonawca, który przybędzie na miejsce zdarzenia w czasie do 70 minut otrzyma 40 punktów.
Wykonawca, który przybędzie na miejsce zdarzenia w czasie od 71 do 80 minut otrzyma 20 punktów.
Wykonawca, który przybędzie na miejsce zdarzenia w czasie od 81 do 90 minut otrzyma 10 punktów.
* Maksymalna liczba punktów, jaka można otrzymać w kryterium to 40 punktów.
** Uwaga! Czas reakcji -maksymalny czas przybycia na miejsce zdarzenia wynikające z oferty będzie dla Wykonawcy wiążący.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która po zsumowaniu punktów za wyżej wymienione kryteria uzyska najwyższą ilość punktów.
- INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferenta telefonicznie i za pośrednictwem strony internetowej znajdującej się pod adresem https://powiatsuski.pl/dzial/zamowienia-publiczne/zamowienia-o-wartosci-do-130-tys
- DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowych informacji udziela:
Sabina Lipka – Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu tel. (33) 87 57 842
Michał Kuśnierz – Główny Specjalista Wydziału Komunikacji i Transportu tel. (33) 87 57 841
- ZAŁĄCZNIKI
Załącznik nr 1 Formularz ofertowy „Oferta na usuwanie i przechowywanie pojazdów przewożących materiały niebezpieczne”
Załącznik nr 2 Informacja Administratora danych osobowych
Załącznik nr 3 Projekt umowy wraz załącznikami